lauantai 16. tammikuuta 2010

Byron Bay (Gold Coast), Australia - No vacancy

Lähdimme eilen ajelemaan Gold Coastille päin. Ajellessamme vastaan tuli näköalatorni, josta pystyi ihailemaan "tötterövuoria". Huh, olihan sinne kiipeäminen. Matkalla päätimme käydä tutustumassa myös Australian ihmeellisiin eläimiin Lone Pine Koala Sanctuaryssa. Niin suloisia koalia ja kenguruita, että olisin voinut ottaa vaikka kaikki mukaani. Miika ei ymmärtänyt miksi niistä piti ottaa muistikortillinen kuvia.

Eläintarhan jälkeen ajelimme takaisin rannikolle  ja ensimmäiseksi kävimme katsomassa minkälainen paikka paljon kehuttu Surfer's Paradise on. Ristimme sen Australian Las Vegasiksi - paljon ihmisiä, hälinää, valoja ja välkettä. Varmasti juhlivalle kansalle unelmien täyttymys. Me halusimme kuitenkin äkkiä takaisin pienempään kaupunkiin.

Alkoi jo hämärtää, eikä meillä ollut vielä mitään tietoa majapaikasta. Rannan tuntumassa oli paljon motelleja ym. mutta järjestäin jokaisessa luki: no vacancy (ei tilaa). Ajoimme ajamistamme ja tulimme Maroochydoreen ja kun vielekään missään ei tilaa ollut, jouduimme tekemään päätöksen; nukkuisimme autossa. Löysimme kaupungin laidalta sopivan näköisen rannan, jossa oli ulkoilmasuihku ja vessa. Ei muuta kuin penkkejä kaatamaan ja tekemään tyynyjä kaikesta pehmeästä jota löysimme. Ihan hyvin siellä mahtui nukkumaan, vaikka alusta olikin hieman kova ja muhkurainen. Heräsimme viideltä aamulla kalamiesten kolinaan, kun he laskivat veneitään vesille. Vesimeloniaamiaisen jälkeen hyppäsimme taas auton kyytiin suuntana Byron Bay, josta löysimme kivan hostellin aivan rannan tuntumasta.

Päivällä olimme hyvän tovin rannalla ja ainakin Miika punoittaa jo aika tavalla (huom. Maiju myös). Sitten ei muuta kuin nauttimaan ylellisyyksistä: kunnon suihkusta, keittiöstä ja sängystä!

-Maiju (ja Miika myös)

1. Huh, kylläpä teille kaikenlaista sattuu. Onneksi ovat vielä sellaisia tapahtumia, että myöhemmin vain hauskoja muistoja.

2. Oikeen vessa ja suihkukin, jopa ihan beachillä, ylellinen majoitus, ei tosin turvallisin mahdollinen.

3. Ei saa nukkua taivasalla!!!Tämä ei ollut pyyntö (menee yöunet täällä kotimaaassa).

4. muistaakseni juuri byron bayssa on sellainen pieni sademetsäläntti mihin pääsee tutustumaan vaikka pyörätuolilla. kannattaa käydä tsekkaamassa, ei maksanu paljoo ja siel oli paljo kaikenlaisii eläimiä luonnossa.

ja ruokavinkkinä: menkää biitsille grillaamaan, siellä on jossain nurkassa aina niitä hotplateja joita saa käyttää ilmaseks. hostellilta vaa vehkeet lainaan ja rantaan tekemään ystäviä:) älkää grillatko kengurua, siitä tuli sitkeetä..

5. Tosi kiva lukea teidän matkan jännittäviä vaiheita täältä blogista. ja kuvat on tosi mahtavia! :) lisää näitä.