maanantai 8. maaliskuuta 2010

Moorea, Ranskan Polynesia - viimeinen päivä paaratiisissa

Kirjoitettu 3.3 Moorealla - julkaistu Chilessä ilmaisen netin ääressä

Eilen otimme kaiken irti viimeisestä kokonaisesta päivästämme. Päätimme vuokrata kanootin päiväksi ja meloa saarille snorklailemaan, keräämään simpukoita ja nauttimaan hiljaisuudesta.

Ensimmäiseksi kävimme kehutulla rannalla, jossa hiekka jatkui pitkälle mereen, eikä terävistä koralleista ollut tietoakaan. Nautiskelimme hetken meriveden lämmöstä ja aurinkoisesta päivästä. Halusimme kuitenkin kiertää saaret jalkaisin, joten ryhdyimme tuumasta toimeen. Eteneminen oli hidasta, koska rannat olivat pullollaan kauniita simpukoita. Miika sai toppuutella, etten ottaisi kaikkia mukaani. Aikamoinen saalis sieltä kuitenkin kertyi rinkkaan pakattavaksi.

Itse saarten kiertäminen kävellen tuotti tuskaa, sillä rannat olivat täynnä piikikkäitä korallin ja simpukan paloja, eikä meillä ollut kenkiä mukanamme. Päätimme siis hypätä taas kirkkaaseen veteen tutkimaan vedenalaista maailmaa. Näimme taas tutun rauskuparivaljakon ja muita tutuksi käyneitä kalalajeja, mukaan lukien tietysti kaikki uudenlaiset tuttavuudet.

Takaisin leirintäalueelle melominen kävi jo raskaaksi, mutta otimme sen kuntoilun kannalta. Lounaan jälkeen kävimme hieman shoppailemassa lähellä sijaitsevassa ”ostoskeskuksessa”, jos sitä siksi voi kutsua. Ostin itselleni pareon (huivin, jonka saa kiedottua mekoksi) matkamuistoksi. Ostimme myös pitkästä aikaa jäätelöt ja nautiskelimme niitä kävellessämme takaisin koira tiiviisti kannoillamme. Loppu ilta olikin sateinen, joten istuskelimme terassillamme kirjaa lukien. Yöstä tulisi mukavan viileä sateen ansiosta.

Aamulla heräsimme, pakkasimme loput kamppeistamme ja palautimme mökkimme avaimen. Päivästä oli tulossa hieno, joten aamupalan jälkeen laitoimme uikkarit päällemme ja menimme rannalle nauttimaan viimeisistä hetkistä tällä saarella. Uskon kuitenkin ettei tämä ole todellakaan ainoa paratiisi tällä planeetalla.

Bussimme lähtee klo 13.30 kohti lauttasatamaa, josta lähdemme lautalla kohti Papeetea. Lentomme lähtee puolen yön aikoihin, joten meillä on kokonainen päivä aikaa tutustua Tahitiin. Uskoin kuitenkin että vietämme aikamme lentokentän läheisyydessä ja valmistaudumme siirtymään Pääsiäissaarelle.

-Maiju

1. Mukava kuulla teistä pitkästä aikaa, paratiisi on takana ja taidatte nyt olla hieman erilaisissa oloissa. Onnea tuleville poluille.

2. Yhteiskuva teistä ketoo kaiken, kuinka ihanaa teillä siellä on!!!

3. Huokaus...............
    Täälläkin aurinko lämmittää,ainakin mieltä. Ja vettäkin näkyy Häränvirrassa. Voisin kyllä vaihtaa osia kanssanne.